Friday, February 25, 2011

Aku TErmiNUm NAjiSKAhh?

WAwaWAwAWa~ TAdi Aku MancuH miLo KAw2x PuNYa..THen SPt SLALoo AkU ciCAhLa Dgn biSkuT JACOBS WEATAMEAL an...PErGhhH~ SDaP aR HABaQ ANk..COz TuE FaV Aku aN~
Then Tgh AsyiK AKu DuK STALk BLoG OWAnk Len An..
AKu PowN DAhaGA...
AKu miNum Ahh....


AhhHh~ LEgaa~!
PAsTu...Tgh DuK USHAr2x FB...BLog Bagai...
AkU TerPANdAnG................


SEMUT~!!
ARGhhh....TIDAK~!
PENuh ATAs MEja...
Aku UsHar DaLAm miLo Yang AKu miNUm TAdi....
NgOkNGEkk TOiii~!
PeNuH SEMuT.....!!!!!!!

AKu ASe NaK LUDaH ++ MuNtaH BALik ApA YaNg AKu minuM Tadi...
ShiT~!
Aku PoWn CoPet2x Laa BuNuh SUMa SeMut2x TuE 


AnD BUang miLo TuE~

DaN aKu PoWn SeArCHLa GoOGLE nAk Dapat iNFo SaL termiNum SEmUt niE...
Haa...NiE diA~!!

* AkU COPY PASTE JEW INFO NIE....HARAP MAKLUM

Orang kata bukan aku kata jika kita minum minuman yang telah dimasuki semut, kita akan jadi bodoh seperti semut.. Tapi, semut tu bodoh ke..? Haaaa.... kalau korang nak tau, semut antara serangga yang bijak di antara serangga2 lain. Walau bagaimanapun, kami nak share dengan korang2 semua apakah hukum meminum minuman yang telah dimasuki semut. Hukum ini diperolehi hasil pertanyaan kepada seorang ustaz.


Soalan :

Apakah hukum meminum minuman yang telah dimasuki semut..?

Jawapan :

Semut adalah serangga yang tidak mengalirkan darah. Jadi, bangkai semut adalah najis yang dimaafkan. Meminum minuman yang telah dimasuki semut, hukumnya bergantung kepada 2 keadaan :

1)    Semut yang masuk dalam keadaan sudah mati (bangkai)
Semut yang sudah menjadi bangkai, dan masuk ke dalam minuman atas ikhtiar manusia, seperti memasukkan gula yang ada bangkai semut, maka air itu najis dan tidak boleh diminum. Kalau masuk bukan atas ikhtiar manusia, seperti ditiup angin dan selagi tidak mengubah sifat air, maka boleh diminum dengan syarat bangkai semut tersebut dibuang terlebih dahulu.

2)    Semut masuk dalam keadaan hidup
Jika semut tersebut mati sendiri di dalam air, atas ikhtiar manusia, maka air tersebut menjadi najis dan tidak boleh diminum. Ini boleh berlaku kerana air itu ditapis atau memasukkan gula yang ada semut, atau memasukkan air ke dalam cawan yang ada semut. Kalau masuk bukan atas ikhtiar manusia, seperti semut masuk sendiri atau ditiup angin, air tersebut tidak menjadi najis dan boleh diminum, dengan syarat semut tersebut dibuang terlebih dahulu.
KAdAng2 Perkara RemEh CaMnie kiTa waT TaK Taw Jew An..."aLahh...SeKoR SemUT jEw KoTW...,XeFEk SamPAy BoDoH Aihh..."..........TApi SEBab SeKoQ seMuT ahh...MNgaLir Najis DaLam darAh kiTA...CEhh~!! TApi Aku Tadi TAK snGJA...NtaH BeraPa EkoQ SEmUt Aku TELan...
PeaCE ORANGE pEaCE

No comments:

Post a Comment